Citroen Hungária Kft. mint importőr

A nevezett importőr cég hozta forgalomba a többszörösen hibás, selejt citroen c5 autómat magyarországon!

Mint importőr neki kellett volna biztosítani az alkatrészt az gyártási hibás autómhoz!

Mivel alkatrész nem volt, ezért 2002.07.09-én javasolták a szervíznek, hogy mondják, azt "várhatóan 2 héten belül megérkezik az alkatrész"

Ez már 2001 december óta a sokadik 2 hét volt, nem törödve a 15 napos javítási határidővel.

Felraktam párat a "van alkatrész, nincs alkatrész" témakörben

Figyeld a dátumokat!!

2002.Július 1. javaslatot kér a kereskedő a Citroen Hungáriától ITT olvashatod.

2002.Július 9. válasz javaslatot ITT olvashatod.

Ezek az iratok 4 év után, a kereskedő részéről, úgymond pótlólag kerültek be a bíróságra, bizonyítékul, hogy foglalkoztak ám az üggyel.

Akkor egy kis előzmény a "van alkatrész, nincs alkatrész" témakörben

Ja és a lenti iratok már 2002-ben is megvoltak, nem 4 év után bukkantak fel a semmiből!

Figyeld a dátumokat!!

2002. Június 21. hivatalos levél a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez "az ügyfél általunk sem vitatott panaszát továbbitottuk az importőr felé" ITT olvashatod.

A 2006 ban előkerült levélnél már nem emlékeztek a szerzők, hogy miket írkáltak 2002-ben, azért van a "kis" keveredés.

Gondolom minden magyarázat nélkül látod mire ment ki a játék!

Aztán ne feltételezze senki, hogy a kitudja hányadik 2 hét után lett valamikor is alkatrész!

Persze, hogy nem lett alkatrész! Lentebb látni fogod!

Aztán volt még számtalan ígéret az alkatrészre, ezeket itt-ott megtalálod az oldalon, lényegében ugyanígy semmit mondó tartalommal, különbség esetleg az, hogy valamiért a 3 hétről átnyergeltek 2 hétre, gondolom ez közelebb áll a 15 napos kijavítási kötelezettséghez a 21 nap helyett!

Minőségpolitika?!

Hibátlan hidraulikus egységgel rendelkező citroen c5 visszahívása 2003 januárjában a "Citroen Automobiles minőségpolitikája keretében" a művelet végrehajtása "elengedhetetlen"!

A levélben érkezett felhívást és a választ ITT olvashatod!

2001 decembere óta, ekkor már 14 hónap telt el, úgy hogy pótalkatrész nem volt az autóhoz!

Hogyan is működik a gépezet?

Adott egy autó, amit forgalomba hoznak Magyarországon, ennek feltétele, kell hogy legyen a pótalkatrész biztosítása.
Az autó gyártási eredetű hibájára gyorsan fényderül. Viszont a kereskedő, akihez a jogviszony fűz az nem tud javítani, mondván az importőr nem biztosít pótalkatrészt, tehát a kereskedő mossa kezeit a per során.
Viszont az importőrhöz közvetlen jogviszony nem fűz, így nyugtázni lehet, hogy sok mindent nem tehet a Magyar állampolgár ilyen esetekben!
Egyszóval jól ki van ez találva és működik is nekik amint látod!