Fogyasztóvédelem - fogyasztóvédelmi határozatok
Mivel a kereskedő nem teljesítette a kötelezettségeit, tehát nem javított, nem cserélt és nem fizette vissza vételárat, ezért tettem panaszt a helyileg illetékes Fogyasztóvédelmi Felügyelőségen!
Sajnos azt kell mondjam, hogy nemsokra megy az ember az I.-II. fokú határozattokkal a kezében.
Fogyasztóvédelmi eljárással kapcsolatos dokumentumokat az alábbi linkeken keresztül éred el:
- Fogyasztóvédelmi Felügyelőség panaszfelvétel
- Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szakvélemény
- Fogyasztóvédelmi Felügyelőség határozat
- Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség Hatósági és Jogi Főosztály határozat
Azt viszont elkell ismerni, hogy a szervezetben dolgozó és az panaszokkal foglalkozó szakemberek felkészültek, igyekeznek a jogkörüknél fogva minden tőlük telhetőt megtenni a panaszos érdekében, a döntéshozatal menete gyors.
A legnagyobb probléma, hogy a határozatokban foglaltak végrehajtására nem jogosultak.
Korrektül, pontosan megfogalmazzák, hogy mi lenne a kötelessége a bepanaszoltnak, illetve milyen jogok illetik meg a panaszost.
De a határozatok lényege, hogy mehetsz a bíróságra pereskedni, mert másképp nem lesz kötelező érvényű a döntés.
Valakik egyszer úgy döntöttek, hogy ettől az egyébként jól müködő szervezettől elveszik a végrehajtás jogkörét, ezzel is nagyobb teret biztosítva a fogyasztókat megkárosítóknak!
Szóval megszülettek a kereskedőt elmarasztaló határozatok, amelyek világosan kimondják, hogy jogosan kérem és jár is részemre a csere lehetősége, vagy a vételár visszafizetése!
Igen , csere vagy vételár, mert ezek közül választhat a fogyasztó!
Én a vételárat kértem!
Cserét, szart a szarra jeligére nem kértem!
Na aztán sokra nem mentem a határozatban szereplő 15 nappal, ennyi ideje lett volna a kereskedőnek az ügy rendezésére az I. majd a II. fokú határozat kézhezvételét követően!
Ennyit a jogkövető magatartásról!